8 липня, 2017
Над створенням яскравого бренду працюють різні спеціалісти – маркетологи, дизайнери, аналітики. Під час виводу на інший локальний ринок до цього бізнес-процесу приєднуються перекладачі.
 
Слоґан – заклик, девіз, зрозумілий для аудиторії і такий, який запам’ятовується – один із потужних рекламних інструментів. Щоб він був зрозумілий тій цільовій аудиторії, до якої він звертається, використовується "транскреація". Цим терміном позначається не просто переклад, а заново створене словосполучення, у сенсі та звучанні якого враховуються особливості життя та світогляду громадян країни-покупця.
 
Це надзвичайно складний процес, який потребує глибокого знання двох мов, натури і поведінкових особливостей покупця і рідко займає декілька хвилин, не дивлячись на свою, як може здатися, простоту. Як правило, перекладач пробує (і пропонує замовникові) певну кількість варіацій, серед яких уже обирається той, який підходить.
 
Рідко можна перекласти слоґан буквально. Наприклад: слоґан легендарного віскі "Jameson" звучить в оригіналі: "Jameson – The Spirit of Ireland", а українською це звучить не так багатозначно: "Jameson" – дух Ірландії". Просто тому, що англійською "spirit" означає не лише дух, а й "спирт", "алкогольний напій".
 
Звичайно, буває, що слоґани перекладаються і дослівно. Хрестоматійним зразком став слоґан M&M's "Melt in your mouth, not in your hand" ("Тане в роті, а не в руках"). Є міжнародні корпорації, які відмовляються перекладати свої слоґани. І такі маркетингові заклики також широко відомі: "Nike. Just do it!" або "Volkswagen. Das Auto." 
 
Чи варто наслідувати такі приклади? Відповідь спеціалістів однозначна – слоґан потрібно перекладати. За результатами дослідження Common Sense Advisory Inc. навіть ті покупці, які чудово володіють іноземною мовою у 4,5 рази більш охоче купували б товар, якби він супроводжувався локалізованими матеріалами.
 
Що ж? Успіхів вам, коли виходитиме на ринок іншої країни, тільки обирайте того перекладача, який вміє робити якісну транскреацію. Наприклад, звертайтесь до агентства TAT CENTER!